Nowy rozdział w historii kolejnictwa dolnośląskiego: Modernizacja linii 318 i stworzenie dwóch nowych przystanków w Bielawie

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podjęła decyzję o wyborze kontrahenta do przeprowadzenia prac rewitalizacyjnych na linii kolejowej numer 318. W rezultacie tego procesu, miasto Bielawa zyska dwa dodatkowe przystanki kolejowe, co zdecydowanie poprawi dostęp do transportu szynowego dla lokalnej społeczności.

Planowane prace modernizacyjne mają objąć część trasy pomiędzy przystankiem Bielawa Nowa a Bielawa Zachodnia. Mimo zmian, linia nadal będzie jednotorowa, jednak po jej remoncie pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 80 km/h. Na pewnych odcinkach, ze względu na ograniczenia techniczne, prędkość ta zostanie zredukowana do 60-70 km/h. Zastosowany zostanie tor klasyczny z szynami typu S49, a na przystanku Bielawa Nowa pojawi się kozioł oporowy.

W ramach projektu przewidziano także wzmocnienie podtorza, jego odwodnienie oraz modernizację obiektów inżynieryjnych. Co warto zaznaczyć, inwestycja nie obejmuje wprowadzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Oznacza to, że ruch pociągów na linii będzie kontrolowany przez dyżurnego ruchu z Dzierżoniowa. Kolejne składy będą mogły wjechać na linię dopiero po opuszczeniu jej przez poprzedni.

Dzięki inwestycji lokalni mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki: Bielawa Camping Sudety oraz odbudowany Bielawa Nowa. Wyposażone zostaną one w jednokrawędziowe perony o długości 100 metrów, wysokości 55 cm i szerokości 3,7 metra. Dodatkowo, pasażerowie będą mieli do dyspozycji nowe wiaty, ławki, kosze na śmieci oraz tablice rozkładowe.

Całkowity koszt prac modernizacyjnych wyniesie 14,743 mln złotych. Zadanie to zostało powierzone firmie Infrakol, pomimo faktu, iż Dolkom złożył niższą ofertę. Decyzja ta potwierdza determinację Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei do poprawy infrastruktury kolejowej w Bielawie i ogólnie na Dolnym Śląsku.

Prace nad linia kolejowa numer 318 stanowią element szerszego planu rozwoju transportu kolejowego na Dolnym Śląsku. Jest to kolejny krok ku podniesieniu standardu lokalnych połączeń kolejowych, co jest priorytetem dla regionu od wielu lat.