Roman Szełemej, Prezydent Miasta Wałbrzycha, podjął decyzję o utworzeniu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w mieście Wałbrzych. Zarządzenie w tej sprawie wydał z myślą o realizacji zadań w obszarach nadzoru nad różnego rodzaju służbami, inspekcjami i strażami. Dodatkowo Komisja ma na celu wykonywanie obowiązków określonych w ustawach dotyczących porządku publicznego.
Komisję Bezpieczeństwa i Porządku miasta Wałbrzycha na lata 2024-2026 tworzą następujące osoby: Roman Szełemej jako Prezydent Miasta Wałbrzycha i Przewodniczący Komisji; Krystyna Olanin i Piotr Kwiatkowski, oboje radni delegowani przez Radę Miejską Wałbrzycha. W skład komisji wchodzą także: kom. Szymon Gromniak, Zastępca Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu oraz pokom. Dagmara Byra, ekspert z tego samego Wydziału – obaj delegowani przez Komendanta Miejskiego Policji w Wałbrzychu.
Do zespołu dołączają również mł. bryg. Arkadiusz Kleban, pełniący obowiązki Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu, powołany przez Prezydenta Miasta oraz, w razie jego nieobecności, mł. bryg. Michał Kozioł, p.o. Zastępcy Komendanta Miejskiego PSP w Wałbrzychu. Ryszard Błażnik, Kierownik Centrum Sterowania Ruchem (ITS) i Monitoringu Wizyjnego Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu oraz Wojciech Łomnicki, Kierownik Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu, to kolejne osoby powołane przez Prezydenta Miasta do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku miasta Wałbrzycha.